Duikvereniging Trilobiet

Sinterklaas 2023

Hij is er weer! En wij waren er ook weer bij:

“Trilobiet Sinterklaasintocht Assistentie en Resque Team”!

Dit jaar bestaande uit de Harlingen 12 met schipper Mans, in het bootje met volledige uitrusting Bastiaan, Bernhard en Jan Willem, en op de aanlegstijger Hans en Ron.Sp.

Bij Bernhard thuiskwam een gedeelte van de ploeg samen om onder het genot van een lekkere koffie uit Bernhards nieuwe koffiemachine de verder plannen door te nemen.

Er werd omgekleed, omgehangen, en we gingen op weg naar de haven. Op straat hadden we al bekijks.

Onder begeleiding van het kleurrijke Pietenorkest voer de Harlingen 12 met luide fanfaremuziek de haven van Purmerend binnen en draaide daar enkele ronden alvorens het zeilschip Wilhelmina geladen met een enorme meute fel gekleurde pieten dat zelfde deed. Daarna volgde de boot van Sinterklaas en was het feestgedruis compleet.

De schrijvende- en filmende pers en de fotografen waren aanwezig en verdrongen zich om de beste plaatsen te bemachtigen om alles goed waar te kunnen nemen. De burgermeester arriveerde met een kleine kinderschaar om de Sint te  verwelkomen.  Na wat rommelige scheeps-manoeuvres lagen de schepen dan eindelijk aan de

Van Bijl-kade en kon het afladen van het volk beginnen. Zonder enige moeite en zonder enig water-slachtoffer ging dat met een behoorlijke snelheid gepaard.

De vaart zat er goed in dit jaar. Wij op de stijger en in het bootje vonden dat wel een beetje jammer. We hadden graag onze ”skills” een keer getoond en voor wat meer “reuring” gezorgd.  Nadat de steiger weer ontvolkt was, en de stoet met Sinterklaas op een onrustig maar zeer mooi paard het Stadje in verdween, werd er nog even bij gepraat bij het schip van Mans.

Daarna gingen we op huis aan. Na omkleden en nog een heerlijk kopje koffie van onze gastheer gingen we allemaal huiswaarts. Het was een mooie droge dag gebleven.

Ik ga mijn flippers met een wortel erin vast rechtop zetten bij de…..

Ron Sp.🐙